O Pantene

DZIEDZICTWO

DZIEDZICTWO

Pantene jest z pewnością najbardziej znaną marką pielęgnacji włosów. Od jak dawna istnieje Pantene i jak stał się uznanym autorytetem w dziedzinie pięknych włosów? Zaczynamy od początku przyglądać się historii Pantene i największym sukcesom marki.

Początek lat 40 XX wieku.
Wszystko zaczęło się w Szwajcarii.

Podczas II wojny światowej, szwajcarscy naukowcy musieli znaleźć skuteczne leki dla ofiar poparzeń. Jakie ich było ich wielkie odkrycie? Pantenol, pro-witamina witaminy B5 pomocna w leczeniu oparzeń.

1947
Powstaje Pantene.

Pantene jest marką należącą do szwajcarskiej firmy farmaceutycznej Hoffman-LaRoche i debiutuje w Europie jako wysokiej jakości linia do pielęgnacji włosów w szklanych opakowaniach i o luksusowym zapachu. Inspiracją dla powstania marki był pantenol.

Lata 60 XX wieku
Skok do Ameryki.

Popyt europejskich turystów w Stanach Zjednoczonych sprawia, że sklepy zaczynają importować Pantene ze Szwajcarii. Sprzedaż w Nowym Jorku rośnie gdy Pantene wydaje linię amerykańską przeznaczoną dla ekskluzywnych sklepów.

1975-1976
Złota zakrętka

Pantene zmienił opakowanie na to, z tracadycyjną złotą zakrętką, 35 lat później kobiety nadal pamiętają Pantene ze złotą zakrętką.

1983
Żarty się skończyły

Na początku lat 80, Pantene rozszerza linię produktów a działalność naukowa tworzy podwaliny pod nowe hasło Pantene - Pielęgnacja i odżywianie pięknych włosów.

1986
Zjawisko kultury masowej

Kampania Pantene "Don't hate me because I'm beautiful" staje się jedną z najbardziej znanaych i pamiętanych kampanii i haseł w historii reklamy. W 1985 roku Procter & Gamble kupuje Pantene i rozszerza dystrybucję na skalę masową; technologia Pantene staje się ogólnie dostępna.

Początek lat 90 XX wieku
Na całym świecie

Pantene staje się dostępne na całym świecie, marka zostaje wprowadzona w Australii, Nowej Zelandii, Europie Środkowej i Wschodniej, na Środkowym Wschodzie, w Afryce Północnej, w Korei i w Japonii. Oszałamiająca linia produktów do pielęgnacji włosów i jeszcze większy nacisk na zdrowo wyglądające włosy.

1995

Miliard powodów aby uwierzyć, że Pantene staje się wartą miliardy dolarów marką P&G.

1997 do 1998
Szczyt sezonu

Pantene pozostaje najwyższej jakości marką do pielęgnacji włosów i ulubieńcem mediów, jest promowany przez czołowe magazyny mody.

2000 do 2006
Get the Look

Pantene rewolucjonizuje podejście do pielęgnacji włosów tworząc produkty dostosowane do rodzaju fryzury. Sprzedając produkty do pielęgnacji i stylizacji włosów na całym świecie, Pantene dba o wszystkie potrzeby i wymagania dla pięknych włosów!

2012
Rewolucja strukturalna

Po latach badań zakrojonych na szeroką skalę, Pantene wprowadza na rynek swoją najbardziej wszechstronną i przełomową ofertę - produkty dostosowane do potrzeb włosów w zależności od ich budowy strukturalnej. Jeśli wiesz jakie masz włosy, Pantene da Ci takie włosy, jakich pragniesz.